12 Temmuz 2013 Cuma

Her yer eylem alanı

Halk eylemlerinde şehit edilen Ali İsmail Kokrmaz için İstanbul, Ankara, İzmir ve Eskişehir'de anma yürüyüşleri düzenlendi. İstanbul'da gece geç saatlerde Gezi Parkı merdivenlerinde biraraya gelen yurttaşlar, Ali'nin şehit edilmesini protesto etti. Ankara ve İzmir'deki yürüyüşlerin yanısıra Eskişehir'de öğretim elemanları eylemdeydi.

"Hükümet istifa" eylemleri sırasında eli sopalı kişiler tarafından dövülerek şehit edilen Ali İsmail Korkmaz için İstanbul, Ankara, İzmir ve Eskişehir'de eylemler yapıldı.

 İstanbul'da yurttaşlar gece geç saatlerde Gezi Parkı merdivenlerinde bir araya geldi.

Slogan ve marşlarla eylem yapan yurttaşlar, şehitlerin isimlerini tek tek sayarak yoklama aldı.

Ankara halk meclisleri, Ali için bir araya geldi. Binlerce yurttaş yürüyüş düzenledi.

 12 meclis tarafından gerçekleştirilen kitlesel yürüyüşe, başkentli yurttaşlar yoğun ilgi gösterdi.
HEr 
 Ankara Demirtepe metrosundan Güvenpark’a doğru yürüyen yurttaşlar, eylemlerde hayatını kaybeden Abdullah Cömert, Mehmet Ayvalıtaş, Ethem Sarısülük ve Ali İsmail Korkmaz için yoklama aldı.

Eylemde, ölümlerin sorumlusu Başbakan Erdoğan olduğu vurgulandı. AKP'ye karşı mücadeleye devam etme çağrısı yapıldı.

Ali için bir yürüyüş de İzmir’de düzenlendi. Sosyal Medya üzerinden örgütlenen yurttaşlar Gündoğdu Meydanı'nda toplandı.

Konak Meydanı'na doğru yürüyüşe geçen yurttaşlar, Valilik binası önüne giderek oturma eylemi yaptı.

Eskişehir’de de Anadolu Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi öğretim üyeleri ile idari personelleri Ali İsmail Korkmaz için yürüdü.

Eğitim Fakültesi önünde bir araya gelen öğretim üyeleri adına açıklamayı, Yardımcı Doçent Doktor Pelin Yalçınoğlu yaptı. Yalçınoğlu, "Ali İsmail Korkmaz AÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği 1. sınıf öğrencisiydi. 19 yaşındaydı. KPSS’ye hazırlanacak, öğretmen olarak atanmayı umacak, atanırsa öğretmen maaşıyla geçinmeye çalışacaktı ama Ali, demokrasi ve özgürlük talebiyle sokağa çıktı ve devletin oluşturduğu şiddetin ve devletin hastaneleri ve doktorlarının ihmalinin kurbanı oldu"dedi

Öğretim üyeleri, basın açıklamasının ardından Eğitim Fakültesi önünden başlayarak yürüyüş yaptı.

Öte yandan, Eskişehirli yurttaşlar, Eti Parkı'na Ali İsmail Korkmaz'ın adının verilmesi için kampanya başlattı.