14 Nisan 2013 Pazar

AKP'den medrese düzenlemesi



AKP, kanuna aykırı eğitim kurumu açanlara verilen hapis cezasını kaldırmaya, kanunsuz okulların kapatılmasını da engellemeye hazırlanıyor. Yapılması planlanan düzenlemeyle, özellikle tarikatlar ve dini cemaatler rahat edecek. Düzenleme bu hafta Meclis Genel Kurulu’nda görüşülecek.

AKP, eğitim ve öğretimde kaosa yol açacak yeni bir düzenlemeyi bu hafta Meclis Genel Kurulu’na getiriyor. Düzenlemeyle Kanuna aykırı eğitim Kurumu açanlara verilen hapis cezası kaldırılacak.

İlgili madde, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ile ilgili düzenlemeye yapılan bir ekle gündeme geldi.

Tasarı yasalaşırsa bundan sonra Kanuna aykırı eğitim Kurumları kapatılmayacak. Tasarıyla Türk Ceza Kanununun “Kanuna aykırı eğitim kurumu” başlıklı 263’üncü maddesi yürürlükten kaldırılacak. Yani kanuna aykırı eğitim kurumu açmak serbest olacak.

Yapılacak düzenleme en çok dini cemaat ve tarikatların işine yarayacak. Tarikat okulları hiçbir yasal engelle karşılaşmadan rahatlıkla faaliyet gösterebilecek. Düzenlemeyle eğitim ve öğretim birliği bozulacak. Medrese tipi eğitimin önü açılacak.

ulusalkanal.com.tr