2 Nisan 2013 Salı

Sivil itaatsizlik şiddeti


Eğitim Bir-Sen'in başlattığı "kamuda türbana serbestlik" eylemi, Manisa'da şiddete dönüştü. Olay, Manisa İsmet İnönü Kız Meslek Lisesinde yaşandı. Coğrafya öğretmeni Nejdet İnce, okula kılık kıyafet kurallarına uymayarak gelen öğretmenleri nöbet defterine yazınca, bir başka öğretmen tarafından darp edildi. Eğitimciler, darp olayına İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne yürüyerek tepki gösterdi.


Eğitim Birsen'in başlattığı okullarda türban serbestliğini getirmeye yönelik sivil itaatsizlik eylemi şiddet getirdi.

Manisa İsmet İnönü Kız Meslek Lisesinde Coğrafya öğretmeni olarak görev yapan Nejdet İnce, sivil itaatsizlik eylemi yapan öğretmenleri nöbet defterine yazarak rapor etti. İnce rapor yazdığı için, Matematik öğretmeni Korkmaz Akçay tarafından darp edildi.

Necdet İnce: Aynı zamanda Eğitim İş Sendikası'nın Manisa Şube Başkanlığı görevini yürüten İnce, saldırgan öğretmen hakkında şikayette bulundu.

Saldırıya tepki gecikmedi. Eğitim-İş Manisa Şubesi, saldırıya uğrayan öğretmene destek için Manisa'da yürüyüş yaptı.

300'ü aşkın eğitimci, Manisa Milli Eğitim Müdürlüğü'ne yürüdü. Burada basın açıklamasını Eğitim İş Genel Başkanı Veli Demir yaptı. "Siyasal iktidar ve siyasal iktidarın oluşumları yandaşları, işi gücü ayrıştırma."
Demir, Eğitim Bir-Sen'in sivil itaatsizlik adı altında Cumhuriyet'e karşı savaş açtığını belirtti. "Sarı sendika olmayı bile hakedemeyen aslında iktidar muhipleri olan bu yandaş yapı, sivil itiatsizlik adı altında Cumhuriyet'e, Atatürk'e, çağdaşlaşmaya, ulusal devlete, üniter devlete Türkçeye aslında savaş açmıştır."
Eğitim İş'in eylemine CHP, İşçi Partisi, DSP, TGB, ADD ve Cumhuriyet Kadınları Derneği de destek verdi.

ulusalkanal.com.tr